18-09-2008

The Biggest Twitch

Afgelopen dagen hadden we “The Biggest Twitch” op bezoek: een Brits koppel, Ruth & Alan, plus Amerikaans/Zuid-Afrikaanse gids (Ken Behrens van Tropical Birding). Het doel: in een jaar zoveel mogelijk soorten vogels zien. Ze zaten op 3134 soorten, met als doel 4000 soorten dit jaar. We hebben anderhalve dag het hele park rondgereden en -gelopen, wat (als ik me niet vergis) 28 nieuwe soorten voor hun lijst opleverde, ongeveer de helft van hun resterende “wishlist” voor Zambia! Een hoop supersoorten, zoals een prachtig mannetje Pennant-winged Nightjar en het dotje op de foto: Souza’s Klauwier.
Zij waren erg enthousiast; hopelijk goede reclame voor ons park!Voor meer info over hun recordpoging: zie http://thebiggesttwitch.com/

3 opmerkingen:

Anoniem zei

ha broeder en schoonzus!

Ik ben bang dat jullie volgend jaar nieuwe enthousiaste bezoekers mogen ontvangen als jullie deze goede verhalen blijven verkondigen!! Dwz dat ik en celina een bezoek aan jullie in Zambia als hoogste op de reisagenda 2009 hebben staan!
Enjoy life!
koen

Inge en Frank zei

Kijk, dat zijn zeer positieve berichten!! Wat een goede foto van een Souza's Klauwier al niet los maakt.
Laat maar weten wat de datum wordt, dan zorgen wij dat koffie & een biertje klaar staan!
Frank

Anoniem zei

thanks....eerst nog maar kijken hoe de relatie zich ontwikkeld als we meer samenzijn: ik heb besloten naar Barcelona te verhuizen!!!
Jullie voorbeeld van emigreren doet volgen haha!
koen