09-11-2009

Naar de kerk

Altijd is kortjakje ziek, midden in de week maar …. eens in haar leven niet. Ik ben zondag naar een dienst in de katholieke kerk in Chalilo geweest met collega Lazarus, Jan en Kitty. En het was errug bijzonder...

voor me zat een man met een ’t shirt waarop stond ‘In Jesus name trading’, de kinderen zaten ongegeneerd de hele dienst – toch anderhalf uur - omgedraaid in de bankjes naar die drie witte mensen te staren, we moesten voor de congregatie komen om ons voorstellen en alle aanwezigen tweemaal de hand schudden, we hebben gezongen en geklapt, ik struikelde vanwege de lange rok die ik over mijn spijkerbroek gewikkeld had, de collecte werd opgehaald in een afwasteiltje, er stonden plastic bloemen in een blikje poedermelk op het altaar, en we kregen een preek over dat iedereen moet bijdragen wat hij kan aan de kerk (toevallig het onderwerp van die dag?). De afsluiter was ook erg mooi: de secretaris kwam naar me toe en zei “so we’ll see you next week again?!”. Misschien ga ik met kerstmis wel nog een keer ;-)

Geen opmerkingen: