28-01-2008

Aangekomen (27 januari)

Het voelt nog wat onwennig en onwerkelijk maar daar zijn we dan: gearriveerd in Lusaka! Het zit ons mee: ook de bagage en fietsen zijn aangekomen, zonder extra kosten dankzij onze vrienden van Ethiopean Airlines en zonder al teveel beschadigingen lijkt het (we hebben de fietsen nog niet uitgepakt, bang voor kromme wielen of kapotte kabels). Verder zwerven er waarschijnlijk in het vliegtuig wat sokken en ondergoed van mij rond omdat de rits van mijn rugzak is opengeschoten. We zijn echter ook wat spullen rijker geworden: in onze koffer troffen we opeens twee pakken met hair extensions aan! Ik heb ze maar meteen weggeven want de kroeskrullen waren niet helemaal mijn kleur....

De vlucht was lang. Het enige vermaak was een film over een pratende en vliegende superhond (The Underdog....). De tussenstop op Addis Ababa leverde Frank meteen een mooi lijstje soorten op waaronder de dikbekraaf.

Nu zitten we lekker buiten in de Chachacha lodge. Wel onder een afdakje want het regent een beetje. Vijfentwintig graden, een Mosi-biertje.. kan het beter?
Vanavond een afspraak met Edmund, de parkmanager van Kasanka, en morgen een auto kopen?

2 opmerkingen:

Anoniem zei

...den:

He wat leuk. Het eerste berichtje vanuit Zambia. Wel goed om te horen dat alles voorspoedig is verlopen. Alleen jammer van die hairextensions. Ik denk dat ze Frank een heleboel respect hadden opgeleverd.
Dennis heeft de waterpokken en lijkt nu op een Zambiaans Wrattenzwijn. Dat is wel handig voor carnaval.

Groet en kus,
Anke en Gerrit

Harvey van Diek zei

Ha Afrikaantjes!
Goed om te lezen dat alles goed is gegaan en dat Frank nu eindelijk weer haar krijgt.
Ik zal regelmatig deze site checken en als er hier (vogel)nieuws is, laat ik het weten.

Groetsels,
Harf en Marie