28-01-2009

Olifanten

Olifanten zijn super maar niet wanneer een familie je omcirkeld heeft terwijl je in je eentje in het park rondloopt……



Hoe ik in deze situatie verzeild raakte? Het ging zo: Frank en ik waren een wandeling van Pontoon naar Kabwe aan het maken. Frank vogels tellen, ik dagdromen (en ploeteren vanwege het hoge gras). Op de terugweg wilde Frank even een groep gieren ‘uitchecken’ en omdat ik moe en verbrand was, bleef ik in de schaduw van een bosje vlakbij de weg op hem wachten. In de verte was een groep van 13 olifanten aan het spelen: leuk uitzicht (en ik had uiteraard wat te lezen bij…)! Ik wachtte en wachtte en wachtte terwijl de olifanten in een rap tempo – al spelend en etend – mijn kant opkwamen. Geen Frank en de olifanten nog dichterbij….. Toen ik het te eng begon te vinden ben ik maar dat bosje ingedoken, tussen de struiken op de grond gaan liggen en wachten tot de olifanten gepasseerd waren. Ze kwamen een voor een langs sjokken (ik zag door de takken alleen de poten en een enkele slurf). Misschien roken ze me want het enige bosje waarvan ze niet uitgebreid gegeten hebben was het bosje waar ik in lag!

Een half uurtje later vonden Frank en ik elkaar terug. Een bijzondere ervaring op de dag dat we precies een jaar in Zambia waren. De foto is op een ander moment genomen maar ik denk wel dat het dezelfde familie was.

3 opmerkingen:

Rob zei

Spannend! Maar je jungle instinct heeft je gered!
Misschien dat de olifanten speciaal die dag hebben uitgekozen om te checken hoe ver jullie tropicalised zijn!
XX

Anoniem zei

Wat een speciale ervaring !!
Dit had je een jaar geleden niet kunnen dromen, zeker geen voorstelling gehad dat je zo goed zou reageren ! Proficiat met jullie 1e Zambiaverjaardag, heerlijk dat jullie het als zo positief ervaren. Het is inderdaad een geweldige omgeving !!
Veel liefs, Jan en Kitty

Anoniem zei

Wat een speciale ervaring !!
Dit had je een jaar geleden niet kunnen dromen, zeker geen voorstelling gehad dat je zo goed zou reageren ! Proficiat met jullie 1e Zambiaverjaardag, heerlijk dat jullie het als zo positief ervaren. Het is inderdaad een geweldige omgeving !!
Veel liefs, Jan en Kitty